Golf Mk 5 a bifat la superlativ aspecte ce țin de confort și dinamică datorită noii suspensii spate fourlink, noii cutii de viteze în șapte trepte DSG, farurilor bi-xenon, senzorului de ploaie, trapei panoramice glisante, dar mai ales debutului primului motor turbo pe benzină cu injecție directă (de pe Golf GTI) și primului motor twin turbo (TSI, 2006). De asemenea, datorită noilor variante de caroserii, gama Golf a devenit revelantă pentru o plajă mai mare de șoferi. Golf Plus și-a făcut debutul în 2006, apoi modelul CrossGolf (un upgrade al modelului Variant) și Golf BlueMotion au intrat pe piață în 2007, acesta din urmă stabilind un nou reper al consumului mediu, de doar 4,5 l/100 km. Luna martie a anului 2007 a adus o nouă bornă importantă în viața modelulului Golf, datorită celor 25 de milioane de unități fabricate de la debutul seriei, din 1974. În 2008, la momentul introducerii următorului Golf, Mk 6-le, au fost produse 3,4 milioane de Golfuri Mk 5.
Cifre de referință pentru Golf Mk 5:
2003: Sudură în laser pentru portiere, șasiu, acoperiș, panouri uși laterale
2003: Punte spate multi link
2003: Direcție electromecanică
2004: Reîntoarcerea GTI-ului cu motor turbo (147 kW/200 PS)
2006: GT, twin turbo cu injecție directă pe benzină
2006: Debutul Golf Plus
2007: Debutul CrossGolf și noul Golf Variant
2007: O nouă bornă - 25 de milioane de Golfuri fabricate din 1974
2008: Scoaterea de pe piață după 3,4 milioane de unități produse