STIRI DE LA VOLKSWAGEN
22.01.2021

Marca Volkswagen își triplează livrările de autovehicule electrice în 2020

La nivel global, marca de autoturisme Volkswagen crește livrările de autovehicule electrice alimentate de baterie cu 197 de procente și de autovehicule electrice în general cu 158 de procente. Lider pe piața autovehiculelor electrice în Germania în 2020, per total. 68.800 unități comandate în 2020: ID.31 este cel mai vândut autovehicul electric din Europa, în decembrie. Ralf Brandstätter, CEO: „2020 a fost un punct de cotitură pentru mobilitatea electrică”.
masini electrice

Wolfsburg, Germania - Marca de autoturisme Volkswagen a demarat în forță, în tranziția către mobilitatea electrică. "2020 a fost un punct de cotitură pentru Volkswagen și a deschis calea către mobilitatea electrică", a spus Ralf Brandstätter, CEO Volkswagen Passenger Cars. Anul trecut, marca a livrat la nivel mondial mai multe autovehicule electrice ca niciodată, predând către clienți peste 212.000 mașini electrice în total (un plus de 158 procente față de 2019), inclusiv aproape 134.000 autovehicule cu baterie electrică (un plus de 197 procente față de 2019). "Suntem pe cale de a ne atinge obiectivul de a deveni lider de piață în materie de autovehicule electrice", a continuat Brandstätter. "Mai mult decât orice companie, noi reprezentăm mobilitatea electrică atractivă și accesibilă."

În pofida mediului dificil din piață, Volkswagen a livrat în jur de 5,328 milioane de autovehicule, indiferent de sistemele de tracțiune, către clienți din toată lumea. Este o scădere de aproximativ 15 procente față de anul anterior. În luna decembrie, marca și-a continuat sprintul final către sfârșitul de an, când cifrele au fost cu numai două procente mai mici decât rezultatele lunare excelente ale anului anterior. "Volkswagen a făcut o demonstrație de forță în 2020. În pofida tuturor restricțiilor din comerțul auto, cauzate de pandemie, am fost capabili să ne menținem cota de piață la nivel global și chiar să ne extindem în câteva regiuni", a spus Klaus Zellmer, membru al Consiliului director vânzări Volkswagen Passenger Cars. "Acest lucru demonstrează că avem produse atractive, care ne entuziasmează clienții, dar și o organizație de reprezentanțe extrem de motivate."

 

ID.3 ajunge direct în poziția de lider în graficul de vânzări în multe țări din Europa În 2020, Volkswagen Passenger Cars a lansat nouă modele noi electrice și plug-in hibrid. Astfel, cota de autovehicule electrice acționate pe bază de baterie și de autovehicule hibrid a ajuns în Europa la 12,4 procente din livrările totale ale mărcii- -după 2,3 procente în 2019. Cel mai popular model a fost ID.3, cu 56.500 de unități vândute - deși a apărut pe piață abia în septembrie - urmat de e-Golf2 cu circa 41.300 unități și de Passat GTE3 cu aproximativ 24.000 unități. O parte dintre cele 68.800 de unități de ID.3 au fost comandate în 2020 și peste 56.500 au ajuns deja la clienți - inclusiv la cei 14.400 de clienți din Germania. "Cu ID.3, am dat cu adevărat lovitura", a spus Zellmer. "Deși a fost lansat abia în a doua jumătate a anului, a ajuns aproape imediat în topul de vânzări din multe țări."

 

De fapt, în decembrie, ID.3 a fost cel mai frecvent livrat autovehicul electric alimentat de baterie - BEV - în Finlanda, Slovenia și Norvegia. În Suedia, ID.3 a fost cea mai vândută mașină în decembrie 2020, în cifre absolute - indiferent de tipul de tracțiune. În Olanda și Germania, Volkswagen Passenger Cars a reușit un salt pe primul loc în gama de autovehicule electrice, la nivelul întregului an 2020 - cu o cotă de 23,8 procente pe piața BEV în Germania și 23 de procente în Olanda.

 

Succesul mobilității electrice a fost de asemenea evident pe piața de flote auto din Germania, unde cota de autovehicule BEV și PHEV comandate a crescut la 22 de procente în total, de la aproximativ 2 procente în 2018 și 5 procente în 2019.

ID.4 și modelele Plug-in Hibrid vor cunoaște o intensificare în 2021

Urmând îndeaproape modelul ID.3, al doilea model complet electric de la Volkswagen, ID.44 , este lansat cu succes pe piață. La nivel mondial, este primul model complet electric al mărcii, iar ca SUV răspunde perfect tendințelor în rândul clienților: cota de SUV-uri din totalul de livrări la nivel mondial a crescut de la 29,8 procente în 2019, la 34,8 procente în 2020.

Klaus Zellmer a declarat: "Pentru 2021, avem ca obiectiv creșterea cotei noastre de piață, la nivel mondial." Pe lângă ofensiva lansată de conceptul hibrid în 2020, noile modele BEV vor asigura o creștere spectaculoasă.